Thursday, November 20, 2008

Allah selalu memberi yg terbaik untukku

Seorang sahabat menasihatiku dengan madah indah saat aku terasa begitu lelah dlm perjuangan ini. Dihimpit masalah dan ujian yang datang sekaligus…..terasa diri ini tidak mampu berdiri. Ujian yg terasa begitu berat….

Terkadang bila perjalanan hidup terlalu mudah, terasa bimbang kerana Allah tidak menguji. Apakah Dia lupa pada ku?? Tetapi pabila ujian datang bertandang, diri ini tidak mampu pula bertahan. Kenapa aku begitu mudah tersungkur???? Segalanya datang serentak, segalanya berlaku pd masa yg sama…….hingga aku jadi benar2 lelah memikirkan jalan penyelesaian untuk semua masalah yg dihadapi. Ya Allah, terima kaish untuk untuk ujian ini. Kerana ia lebih mengajarku erti SABAR dan REDHA. Selepas semua usaha dilakukan, dn itu mmg bukan untukku, aku redha. Apapun telah tertulis di Lauh Mahfuz-Mu. Jika bukan skrg, pasti akan Kau beri diwaktu yg lain. Atau jika mmg bukan untukku, pastilah itu yg terbaik.

Aku terlalu bodoh dlm merencana masa depanku..terlalu bodoh dlm membuat pilihan hidupku. Bimbinglah daku ya Allah.jgn biarkan taqdirku ditentukan olehku sendiri walaupun sekelip mata cuma. Dalam setipa keputusan yg kuambil…….Kau pilihkan dan tetapkan ia untukku.

“Kadang-kadnag kita berdoa untuk KUAT, tetapi kenapa banyak DUGAAN.
Kadang-kadang kita minta CERDIK tetapi MASALAH pula yg timbul.
Kadang-kadang kita minta KEBAHAGIAAN, tetapi HURU HARA pula.
DUGAAN menjadikan kita mental kita kUAT.
MASALAH menjadikn kita BERFIKIR supaya cerdik.
HURU HARA menjadikan kita TABAH.
Hebat tak ALLAH???semuanya ada HIKMAH!!!
Kalaulah manusia tahu hadis ini. “Telah berkata Jibrail, Wahai TUhan, Engkau sampaikanlah hajat hamba-Mu”, maka jawab Allah “Biarkan hamba-Ku itu krn Aku mencintai suaranya.”

Subhanallah……… aku telah pun memiliki kesemua yg kuminta dariNya
.

No comments: