Wednesday, February 18, 2009

Berikan Aku Cinta..cinta-Mu yang tak pupus ditelan waktu!

Seorang sahabat mengirimkan sebuah doa yang sangat indah buat ana sempena hari lahir, semalam 17 february 2009. Sebak sekali doa itu ketika ana membacanya. Tak sedar airmata menuruni pipi.

Doanya itu benar-benar buat ana terharu…terasa bertuah punya sahabat sebaiknya, yang tulus ikhlas mendoakn kebaikan untukku didunia dan di akhirat.

Syukran Su...ana hargai sangat-sangat doa itu. Su adalah seorang sahabat usrah yang sangat ana sayangi. Ana sayang semua rakan-rakan usrah ana. Rinduu pada Cik Min, Kak Mimy, Zarina, Kak Bee, Kak Ram, Fatimah Kak Yus. Lama tak pergi usrah sebab ana sibuk siapkan novel yang perlu dihantar segera sebelum 28 Februari ni. Doa dari antum semua sangat-sangat ana hargai. Andai dapat ana gambarkan melalui lukisan alam...kalian adalah ibarat embun pagi yang dingin, yang kehadirannya mendamaikan dan menyejukkan jiwa ini.

Subhanallah...ana uhibbukum fillah. Atas nama Allah ana menyayangi kalian semua lebih dari ana menyayangi diri ana sendiri. Doa ana...moga Allah selalu memayungi kalian dalam rahmat agungNya. Dan selalu memberikan kepada kita semua cinta-Nya yang Mulia itu.

Andai kita telah memiliki cinta-Nya...sebenarnya kita telahpun memiliki segala-galanya. Cinta-Nya itu begitu sempurna dan selalu membuatkan kita merasa cukup dengan segalanya. Hingga kita tidak membutuhkan apa2 lagi selainnnya.

“Ya Allah, tenggelamkanlah aku dalam kecintaan pada-Mu..supaya aku tidak berpaling kepada yang lain lagi. Dan tidak berpaling dari-Mu..”amiin

Dibawah ini ana sertakan doa dari Su yang sangat indah. Doa yang membuatkan ana menitiskn airmata cinta kerana-Nya.

“Ya Allah,
Andai sahabatku resah….tenangkanlah hatinya dengan teduhan ma’rifah-Mu.
Andai sahabatku terancam lindungilah jasadnya dengan kebesaran-Mu..
Andai tubuhnya kedinginan selimutkanlah dengan kehangatan kasih sayang-Mu..
Andai dirinya merindu..rindukanlah jiwanya dengan saat bertemu dengan-Mu..

Ya Allah..
Jangan Kau biarkan hatinya, jiwanya, dan juga jasadnya terpesona dengan duniawi.
Khusyu’ kan jiwanya dalam rukuk dan sujudnya ketika menghadap-Mu
Berikanlah kejayaan padanya didunia-Mu..juga diakhirat-Mu kelak
Semoga dirinya itu saudaraku selamanya

Oh Tuhan...terima kasih atas segalanya. terima kasih kerna mempertemukan aku dengn sahabat terbaik..sahabat yang bisa menjadi peguam bela ku di padang masyar kelak. kerana sahabat itu juga merupakan salah satu dari 7 peguambela di akhirat kelak.

No comments: