Monday, February 2, 2009

Palestin Mu Palestin Ku Jua, Perjuangan Mu Perjuangan Ku Jua!!


PALESTIN MU PALESTIN KU JUA, PERJUANGAN MU PERJUANGAN KU JUA!!!

“Ya Tuhan Kami, berilah kepada mereka azab dua kali ganda dan laknatlah mereka dengan laknat yang sebesar-besarnya” – Al Ahzab 33:68.


Allah hu akhbar!! MOga Yahudi laknatullah itu menerima azab yg sepedih2nya didunia dan di akhirat. Allah tidak pernah menyalahi janji-janji-Nya..tidak pernah meninggalkan hamba-hambaNya walaupun sesaat.

“Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah) bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa padaKu, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada –Ku agar mereka selalu berada dalam kebenaran”- Al Baqarah 2:186

Cuma tika ni Dia menguji kita, menguji sejauh manakah dan sebesar manakah cinta kita pada-Nya..sebesar manakah pengorbanan yang rela kita lakukan Demi menegakkan agama-Nya…menegakkan maruah Islam. Apakah kita rela berkorban dengan nyawa dan darah..berkorban dengan segala harta yang dimiliki Demi berjihad di jalan Allah!!! Demi menegakkan Ad dien yang satu ini!!!

Disinilah IMAN kita dapat diniai. “Sejauh MANA aku benar2 mampu berkorban untuk agamaku????”

Ada yang mengaku beriman, tetapi masih berkira untuk berkorban..masih berkira-kira untuk menjaga kepentingan masing-masing..masih berkira-kira untuk memperjuangkan kebenaran, masih mampu untuk menutup mata memekakkan telinga dengan segalanya. Masih berpura-pura untuk tidak mengerti apa-apa…masih tega-teganya menyalurkan wangnya kepada Yahudi musuh Islam itu!!

Tadi semasa pulang dari ber kBM di Al Amin Gombak, ana singgah di Kl sentral sebentar. Semasa berdiri menunggu turn di mesin ATM, ana sekadar mampu memandang dgn hati yg sayu org2 islam yg keluar masuk MC D disebelah. Terasa hati sedikit sebal..terasa hati sedikit sakit dan terluka dgn sikap umat Islam sendiri yang kurang sekali rasa prihatinnya kepada saudara sendiri.

Kenapa ISLAM tidak bersatu???? Kenapa tidak diingtkn pada hadis Rasulullah s.a.w “Tidak beriman seseorang kamu sehingga kamu mengasihi saudaramu lebih dari kamu kasihi diri kamu sendiri”. Kemana perginya nilai kasih sayang mereka terhadap saudara seislam sendiri. Untuk berkorban menahan nafsu dari membeli makanan itu pun tidak mampu, apatah lagi untuk berkorban harta dan nyawa. Dimana nilai agama dan berapakah harga ISLAM ini disisi umat-umat Islam tersebut.

Sedih sekali rasanya…saat melihat saudara2 Palestin yg dibunuh saban hari..terasa seluruh hati ini bagai disiat2..terasa sakit dan pedih sekali. Seperti ditusuk-tusuk sembilu tajam. Tetapi, jauh dari segalanya..ana benar2 iri hati dan cemburu pd para saudara ana di Palestin sana. Setiap hari hidup mereka adalah PERJUANGAN. Mereka terbentang dgn jalan SYAHID. Kerana itu mereka berlumba-lumba untuk mati. Siapa yang tidak mahu mati bergelar SYAHID!!! Siapa yang tidak rindukan syurga yang dijanji untuk para syahid-Nya? Subhanallah….setitis darah mereka harumnya semerbak kasturi.

Hati ana menangis meronta-ronta utk berjihad disana..untuk mati juga bergelar syahid Allah..untuk mengorbankan nyawa dan darah ini Demi mmpertahankn agama yg mulia ini…namun jalan juang ana bukan disana. Ana cemburu sekali dengan mereka…malah terasa kasihan sekali pada umat Islam di malaysia ini. Kenapa harus berbangga dengan negara yang aman damai andai IMAN terkoyak dan makin suram? Kenapa berbangga dengan nikmat dn kesenangan tetapi jauh sekali dari redha Allah?? Apa ertinya!!!!!

Kesenangan itu membuat manusia lalai, menipu manusia hidup2..terasa Allah sayang dan limpahkan rahmatNya..sedangkan hal itu lebih menakutkn. Apakah Allah masih pandang MALAYSIA ini? Takut sekali andai sedang dlm keseronokan n penuh nikmat ini..tiba-tiba Allah dtgkan malapetaka yang paling Herat..hingga hilang sekelip mata segalanya..NAudzubillah..ibarat yg disebut dlm surah Al A’raf… “Dan melapetaka itu dtg menimpa mereka ketika mereka sedang lalai dan bergembira”. Itukah yang dimahukan??

Hati ini lebih sakit melihat remaja-remaja Malaysia yang terlonjak-lonjak melompat memenuhi konsert. Menangis2 menitiskan airmata tatkala kalah dlm pertandingan menyanyi. Apa nilai airmata yng ditumphkn itu??? Sehebat itukah cintanya pada keseronokan dunia yg sementara itu? Hingga mampu menangis teresak-esak hanya kerana terkeluar dlm pertandingan nyanyian. Ya Allah……ana sedih sekali dengan segalanya. Sedih sekali dgn negara bernama Malaysia ini yang mengagung2 kan hiburan.

Anak-anak muda di palestin berjuang mengangkat senjata menegakkan agama ISLAM,,tetapi anak-anak muda di Malaysia menggadaikan IMAN dan MARUAH agama sendiri. Malu rasanya pada sahabat2 ku di Palestin. Malu rasanya pd Allah…terasa tidak mampu mengakat muka untuk mengadap wajah kanak-kanak palestin ..yg tergantung senjata di tengkuknya..yang membara semangat jihadnya…yang bila-bila pun mahu mati untuk agama-Nya..yg bila-bila pun bersedia mengorbankan nyawa dan darah mereka….demi tertegaknya AD DIen ini.!! Subhanallah!!!!!


YA Allah….tempatkan daku juga di kalangan para syuhada’ –Mu..ameen


"Apa yang ada disisimu akan lenyap dan, dan apa yang ada disisi Allah adalah kekal. Dan sesungguhnya Kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang sabar dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan"- Al Nahl 16:96"





1 comment:

Alang Atie said...

kalau sebesar2 hal mcm konsert Rihanna dan artis barat pun tak dpt elak..teruja bkn main..ni pulak sekadar MCD..td pun Alang g KL Sntral..lalu dpn STARBUCK..xde la ramai..tapi ade la adik2 bertudung kta dlm tu..haiyaa..takde kesdaran lagi kak...huhu..